Zoeken

Home  /  Leven  /  Burgerzaken  /  Identiteit  /  Identiteitskaart -verlies of diefstal

Identiteitskaart -verlies of diefstal

Wanneer je jouw identiteitskaart verliest of ze wordt gestolen, doe je hier zo snel mogelijk aangifte van. Ook in geval jouw kaart vernietigd werd, meld je dit.

Procedure

Bij verlies of diefstal van jouw elektronische identiteitskaart doe je onmiddellijk aangifte:

  • bij de dienst burgerzaken of;
  • in het dichtstbijzijnde politiekantoor wanneer de dienst burgerzaken gesloten is
  • indien geen van beide bereikbaar dan via DOCSTOP

Docstop

 DOC STOP - aangifte verlies identiteitskaart
 
  • DOCSTOP is een gratis dienst, 24u/24u en 7 dagen per week bereikbaar.
  • De certificaten (elektronische handtekening) worden na jouw aangifte tijdelijk geblokkeerd.
  • Bent u uw elektronische identiteitskaart of paspoort verloren of werd deze gestolen? Bel gratis 00800 2123 2123 en blokkeer uw kaart.
  • U kan het 00800 2123 2123 niet bereiken? Bel dan naar +32 2 518 2123.
  • Belangrijk: met DOCSTOP kunnen enkel Belgische identiteitsdocumenten worden geblokkeerd. 

Identiteitskaart teruggevonden?

Bij aangifte van een verlies worden de certificaten op de identiteitskaart onmiddellijk ongeldig. Dus een nieuwe identiteitskaart blijft nodig.

Polenplein 15
8850 Ardooie
Tel 051 74 03 56
Fax 051 74 03 69
bevolking@ardooie.be

Openingsuren

voormiddag namiddag
ma 09u00-12u00  13u30-17u00
di 09u00-12u00  gesloten
wo 09u00-12u00  13u30-17u00
do 09u00-12u00  gesloten
vr 09u00-12u00  13u30-17u00
za 09u00-12u00 gesloten
zo gesloten gesloten

Medewerkers

Hannelore Feys
Tel 051 74 03 56

Meldpunt

Heb je iets te melden aan de gemeentediensten? Meld alles online en voeg nuttige info toe aan je melding.

Melding maken